Haruki Murakami’nin “Yaban Koyununun İzinde” Adlı Romanında Modernizm, Militarizm, Emperyalizm Ve Kapitalizm Bağlamında Koyun İmgesi
Citation
Depci, A. (2021). Haruki Murakami’nin “Yaban Koyununun İzinde” adlı romanında modernizm, militarizm, emperyalizm ve kapitalizm bağlamında koyun imgesi. Humanitas - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 9(17), 143-163. https://doi.org/10.20304/humanitas.781161Abstract
Haruki Murakami’nin Yaban Koyununun İzinde adlı romanında içine girdiği insanı kontrolü altına alan sıra dışı bir Koyunu arayan başkişinin yolculuğu anlatılmakta ve Japonya’nın kolonyalist politik geçmişi ile kapitalist medya ve reklamcılık sektörüne eleştirel bir bakış getirilmektedir. Bu çalışmanın amacı romandaki Koyun imgesine odaklanmak ve emperyalizm, sömürü, kapitalizm, modernizm ve güç gibi olguları Koyun kavramı ile ilişkilendirerek irdelemektir. Romanda Patron, Koyun Profesörü ve Fare gibi karakterlerin “Koyun”un etkisinde kaldığı görülmektedir. Farklı politik görüşlerdeki karakterleri kullanan Koyun, sınırsız güce sahip sağ kanat bir politikacı olan Patron’nun, Mançurya’da Japonya’nın kolonyal faaliyetleri için zirai araştırmalar yürüten Koyun Profesör’ünün ve radikal solcu Fare’nin içine girerek onları kötücül amaçları için kullanmıştır. Başkişinin ise Koyun’u arama macerası boyunca Japonya’nın doğal olmayan modern kapitalist sistemini sorgulamaktadır. Haruki Murakami’s novel Wild Sheep Chase depicts the journey of the protagonist who seeks an extraordinary sheep that controls the person it encountered and provides a critical overview of Japan’s colonialist political history and capitalist media and advertising industry. The aim of this study is to focus on the sheep image in the novel and to examine the phenomena such as imperialism, exploitation, capitalism, modernism and power by associating them with the concept of Sheep. In the novel, Sheep used various characters with different political views such as the “Boss” who is a right-wing politician with unlimited power, as well as the Sheep Professor who conducted agricultural research for the colonial activities of Japan in Manchuria and Rat, the radical leftist, entering into them to perform his malicious purposes. The protagonist, on the other hand, questions Japan’s unnatural modern capitalist system during his search for the Sheep.
Source
Humanitas - Uluslararası Sosyal Bilimler DergisiVolume
9Issue
17URI
https://doi.org/10.20304/humanitas.781161https://hdl.handle.net/20.500.12508/1807
https://dergipark.org.tr/tr/pub/humanitas/issue/60694/781161